مصوبات جلسه ۲۴۰ شورای شهر تهران
یک فوریت لایحه‌ای در خصوص مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهار هزار میلیارد تومان اوراق مالی به منظور اجرای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران به تصویب رسید
کد خبر: ۹۰۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 04 October 2020

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دستور اول جلسه دویست و چهلم شورای شهر تهران به بررسی یک فوریت لایحه در خصوص «اصلاح بند (۱) تبصره چهارم (۴) مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران» پرداخته شد.

سید مناف هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در دفاع از این طرح، با اشاره به اینکه این طرح یک فوریتی با توجه به اینکه بودجه سال ۹۹ مصوبه‌ای را دنبال می‌کنیم که بر اساس بندی از آن ۸ هزار میلیارد اعتبار دارد و تلاش شده برای دریافت این مبلغ با وزارت کشور به توافق برسیم که ۳ هزار میلیارد آن برای تهران در نظر گرفته شود، گفت: برای تأمین آن قول نسبی داده شده است.

وی افزود: قرار شده است ۴ هزار میلیارد اختصاص دهند که به این ترتیب از محل این اعتبار، برای مترو ۲ هزار میلیارد در نظر گرفته می‌شود که هزار میلیارد آن برای زیرساخت، و هزار میلیارد برای اورهال کردن واگن‌های مترو و دو هزار میلیارد آن در اتوبوسرانی هزینه خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه ۴۲ دو رام قطار متروی تهران نیاز به اورهال دارد، گفت: دلیل فوریت داشتن این طرح این است که باید در این مدت کوتاه، بانک عامل پیدا کنیم، بنابراین هر چه زودتر تصویب شود به نفع ماست.

محسن هاشمی در دفاع از این طرح گفت: ۶ ماه از بودجه گذشته و دیر هم شده، اما وزارت کشور بودجه نداشته و الان این طرح آمده است.

یک فوریت این طرح به رأی گذاشته شد و بدون صحبت مخالفی، با صد درصد آرا و با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

تصویب یک فوریت اصلاح نرخ بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوس و مینی بوس در تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین یک فوریت لایحه اصلاح نرخ بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوس و مینی بوس در تهران را با اکثریت آرا به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه اصلاح نرخ بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوس و مینی بوس در تهران را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا محمد علیخانی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به عنوان موافق این لایحه گفت: با تصویب یک فوریت این لایحه موضوع در کمیسیون تخصصی بررسی خواهد شد و اعضا می‌توانند در کمیسیون نظرات خود را مطرح کنند تا استفاده شود. بی‌تردید وضعیت مترو و اتوبوسرانی بحرانی است. دولت تا به اینجا به وظایف خود عمل نکرده است و درصدی که برابر این لایحه افزایش پیدا می‌کند خیلی زیاد نیست.

وی افزود: در کمیسیون می‌توان بحث کرد و با این تغییر ۳۰ میلیارد به درآمد مترو و حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان هم به درآمد اتوبوسرانی اضافه می‌شود. به این ترتیب در مجموع ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان اضافه می‌شود که رقم زیادی نیست البته این موارد در کمیسیون باید مورد بحث قرار گیرد.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران با ۱۰ رای موافق و ۵ رای مخالف یک فوریت این لایحه را به تصویب رساندند.

پس از تصویب این لایحه، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه تصویب شد ولی باید رفت از محل ۷۵ هزار میلیارد تومانی که دولت تسهیلات به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دلیل کرونا ضرر کرده‌اند اما کسی را اخراج نکرده‌اند، تامین درآمد کرد؛ چراکه مترو و اتوبوسرانی کسی را اخراج نکرده و می‌توان از این روش استفاده کرد.

وی ادامه داد: این لایحه می‌رود دولت و تصویب نمی‌شود؛ حتی اگر ما هم رای بدهیم در دولت پذیرفته نمی‌شود، رد می‌شود و جواب نمی‌گیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار